Home

Cunoasterea lui dumnezeu din natura scriptura si experienta mistica

VII din tratatul Despre numele divine , Pseudo-Dionisie Areopagitul spune: Mai departe, trebuie sa cercetam cum cunoastem noi pe Dumnezeu, cand El nu poate fi cuprins nici cu mintea, nici prin simturi. noi nu cunoastem pe Dumnezeu din natura Sa (caci aceasta este incognoscibila, depasind toata ratiunea si mintea); ci, din oranduirea. Cunoasterea lui Dumnezeu, pentru credinta si evlavia ortodoxa, nu este o problema de speculatie teologica, ci de viata crestina, o problema de asceza si nu de teorie, de lucrare si nu de speculatie; ea implica deschidere si dialog, intalnire si unire cu El, in spatiul chenotic a! iubirii.Problema cunoasterii lui Dumnezeu nu este, deci, una de gnoza, ci de traire, de spiritualitate Nici un lucru din toate cele create nu are si nu va avea nici macar cea mai mica comuniune cu natura suprema sau apropiere de ea (Omilia 16, P. G. cli, 193), Grigore sustinea ca sfintii au fost indumnezeiti prin harul lui Dumnezeu, prin experienta directa Astfel, chiar si apofatismul, cale de cunoastere prin negatie, apare ca depasit, intrucit evidenta traita, experienta spirituala, este patrundere mistica, printr-un chip deosebit de patrundere a luminii dumnezeiesti de inalta intensitate in sufletele celor vrednici, Dumnezeu facindu-se cunoscut, se intelege ca nu in fiinta Lui nepatrunsa, ci in. Alaturi de cunoasterea lui Dumnezeu din rationalitatea creatiei, intelegerea duhovniceasca a Sfintei Scripturi este absolut necesara gnozei sau theoriei. Ca si natura, Sfanta Scriptura cuprinde bogate sensuri duhovnicesti, ce conduc catre realitati spirituale mai inalte

Ceea ce ni se cere, de asemenea, si este fundamental, este comuniunea personala cu Dumnezeu si iubirea personala pentru El. Evagrie al Pontului subliniaza acest fapt comparand teologul cu Sfantul Ioan Evanghelistul la Cina Cea de Taina : Pieptul lui Dumnezeu este cunoasterea lui Dumnezeu; Cel ce odihneste pe el este teolog

Prin originea sa, omul apartine lumii inteligibile, iar natura umana, alcatuita din lumea sensibila si din cea inteligibila, poate urca la cel de al Doilea Cer si prin acesta, la cel de al Treilea, in acest fel, toate lucrurile pot participa, in egala masura, la vederea nemijlocita a lui Dumnezeu Grigorie din Nazianz. Teologul si epoca sa (330-390) 40,00Lei. Grigorie din Nazianz (cca 330-390) este pentru Biserica Ortodoxă Teologul prin excelență. Întreaga lume creștină îi datorează formularea clasică a învățăturii despre Sfânta Treime, precum și capodopere ale literaturii sacre creștine compuse în..

Cunoaşterea lui Dumnezeu în împrejurările concrete ale vieţii. L-am cautat pe Dumnezeu in oamenii din satul meu, apoi in carti, in idei si in simboluri. Dar acestea nu-mi dadeau nici pace, nici dragoste. Intr-o zi am descoperit in scrierile Sfintilor Parinti ca este posibil sa-L intalnesti pe Dumnezeu cu adevarat in rugaciune De Dumnezeu insuflata Scripturã, dupã cum o numeste dumnezeiescul Apostol, este Scriptura Duhului Sfânt 25 si glasul lui Dumnezeu 26 , spune el, adãugând ca pe un corolar faptul cã prin Scripturã suim în urcusul care începe de la litera ce ucide spre Duhul de viatã fãcãtor, aflãm cuvintele cele de nespus care se rostesc în.

Teologii bizantini, in special teologii secolului al XIV-lea, isi intemeiaza doctrina lor privind vederea lui Dumnezeu pe doua serii de texte ce par a se contrazice si exclude reciproc. Intr-adevar, alaturi de pasajele din Sfanta Scriptura in care poate fi gasita negarea formala a oricarei vederi a lui Dumnezeu, Care este invizibil, incognoscibil, inaccesibil fiintelor creat Cunoasterea lui Dumnezeu si a lucrãrilor Lui are o importantã cu totul deosebitã, pentru ca prin ea se pune in lumina demnitatea noastra de fapturi rationale purtatoare ale chipului lui Dumnezeu, iar prin dreapta aplicare in viata a acestei cunoasteri se pune temei puternic fericirii din aceasta viata, asigurându-se totodatã fericirea si. Apoi, urmeaza treapta contemplarii duhovnicesti a ratiunilor divine din natura si Scriptura. Elanul mintii de cunoastere iubitoare a lui Dumnezeu, dupa ce au fost depasite toate piedicile pacatului, se intensifica apoi pe masura unirii cu Dumnezeu prin rugaciune neincetata

39 Sambetele Sambetelor inseamna odihna duhovniceasca a sufletului rational care-si retrage mintea chiar si de la ratiunile mai dumnezeiesti din lucruri si si-o leaga cu totul numai de Dumnezeu in extazul iubirii, si prin teologia mistica (cunoasterea tainica a lui Dumnezeu) o face cu desavarsire neclintita de la Dumnezeu. 40 Apofatismul in Teologia Rasaritului si marea lui actualitate. Poate nimic nu caracterizeaza mai mult teologia ortodoxa rasa­riteana, decat acea subtila metoda de cercetare care ii este proprie, avandu-si originile in gandirea inalta si in simtirea profunda a Sfin­tilor Parinti si care a fost cunoscuta sub denumirea de apofatism. Apofatismul este metoda teologica de cercetare care s-a situat. Astfel pentru Parintele Dumitru Staniloae cunoasterea lui Dumnezeu nu este neaparat un act pur intelectual, ci un dar divin, experimentat sau experiat in viafa spirituala, §i mereu condifionat de deschiderea spre semen: intr-o zi am descoperit in scrierile Sfinjilor Parinfi ai Bisericii ca e cu putin^a sa -1 intalne§ti pe Dumnezeu in. Sfantul Maxim Marturisitorul 580-662, teolog si scriitor mistic ortodox. S-a nascut in jurul anului 580, intr-o familie aristocrata, care s-a ingrijit sa-i dea o educatie aleasa. Datorita culturii sale deosebite, este remarcat si ajunge secretar prim al imparatului Heraclie. Dupa o activitate relativ scurta, in anul 61

Chiar si cei care sunt in aceasta postura, crestini care prin botezul in numele Sfintei Treimi, au primit Duhul lui Dumnezeu, au devenit Biserica ei insisi, chiar si aceia - noi adica - nu au suficient de dezvoltat, uneori chiar deloc treaz, simtul prin care ar putea percepe prezenta in ei a Duhului lui Dumnezeu sau a Harului dumnezeiesc Caci revelatiunea divina fiind'up act a lui Dumnezeu indreptat catre om'prin care comunica acestuia adevaruri teoretice si practice privitoare la Dumnezeu si la . rapo'rtul' Sau cu universul in general si cu omul in special-(adic2'1.adevaruri religioase) in scopul mintuirii, nu pot fi reale fara realitatea lui Dumnezeu si fara.

Cunoasterea lui Dumnezeu la Pseudo-Dionisie Areopagitu

Cunoasterea lui Dumnezeu in invatatura si trairea filocalic

Iar izbavirea de toate aceste rele si calea scurta spre mântuire este dragostea adevarata, cea din cunostinta, a lui Dumnezeu si izgonirea din suflet a dragostei fata de trup si de lumea aceasta. Prin aceasta lepadând pofta de placere si frica de durere, ne eliberam de reaua iubire trupeasca de noi însine , înaltati fiind la cunostinta. Semnul lui Dumnezeu. Sigiliul Sabatului Lui Dumnezeu. Iisus Christos : ''Ati desfiintat frumos porunca lui Dumnezeu, ca sã tineti datina voastrã.'' (Marcu cap 7, vers 9) Sigiliul este un element important al AUTORITATII si este folosit de conducatori,regi, imparati, legiuitori, institutii, pentru a insemna cu autoritatea vointei lor un. 7. Ce stim din Sfanta Scriptura si de la Sfintii Parintii despre rai ? Sfanta si dumnezeiasca Seriptura ne vorbeste despre rai, zicand: Si a sadit Dumnezeu rai in Eden, catre Rasarit, si-a pus acolo pe omul pe care l-a facut. Si a facut Dumnezeu sa rasara din pamant tot pomul frumos la vedere si bun la mancare; si pomul vietii in mijlocu (Cunoasterea lui Dumnezeu înseamna patrunderea în - n.n.) întunericul supraluminos al Dumnezeirii. (Sfântul Dionisie Areopagitul) În contemplatia mistica, omul nu vede nici cu mintea, nici cu trupul, ci cu duhul (), iar aceasta experienta fericita si plina de bucurie () face ca mintea sa treaca dincolo de toate lucrurile

Referat: Cunoasterea Lui Dumnezeu (#337764) - Gradu

Cunoasterea lui Dumnezeu - interpretari la Parintii greci

  1. ii, înger al întunericului si al groazei
  2. a tocmai fiindca este Iubire. Cunoasterea lui Dumnezeu e o intalnire personala si, potrivit parintelui Sofro­nie, aceasta era legatura Sfantului Siluan cu Dumnezeu in ruga­ciunile sale
  3. Cugetari si Citate Ortodoxe. Eduard Stancescu. Download PDF. Download Full PDF Package. This paper. A short summary of this paper. 37 Full PDFs related to this paper. READ PAPER. Cugetari si Citate Ortodoxe. Download. Cugetari si Citate Ortodoxe
  4. Cateva referinte despre desavarsirea omului in conceptia filocalica a Parintelui Profesor Dumitru Staniloae 1. O ampla introducere si evocare Inainte de a trece la subiectul propriu-zis, al desavarsirii, dorim sa evocam, in cateva randuri, omagiale si cememorative, personalitatea Parintelui Profesor Dumitru Staniloae, fiindca, iata ca anul acesta - 2011 praznuim implinirea a 108 ani d
  5. In fata lui senina si diafana intrezareai cu usurinta chipul nemuritor al lui Dumnezeu - Iubire iar din vorba lui filocalica simteai savoarea persoanei omului in vesnic dialog cu Dumnezeu. Gesturile lui calme si niciodata de prisos concordau cu gandirea lui sistematica, lipsita de orice ambiguitate

Cunoasterea lui Dumnezeu - Necenzurat M

  1. a lui Dumnezeu, aduce omenirii cunoasterea si întelegerea divinului. El este cel mai radios, cel mai lu
  2. ASCESIS SAU DESPRE VIEŢUIREA LUI HOME ASCETICUS. Radu Teodorescu. Download PDF. Download Full PDF Package. This paper. A short summary of this paper. 3 Full PDFs related to this paper. READ PAPER. ASCESIS SAU DESPRE VIEŢUIREA LUI HOME ASCETICUS. Download
  3. istrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA. vineri, 8 noiembrie 2013. Umanismul medieva
  4. Caci si Pavel multumeste lui Dumnezeu ca vorbeste mai mult decat toti in limbi (1 Cor. XIV, 18); dar si cel ce are un dar mai mic, are darul lui Dumnezeu. Si iarasi acelasi apostol zice : Ravniti harismele mai mari (1 Cor. XII, 31), intelegand ca sunt si unele mai mici
  5. De aceea, cei ce si-au facut o grija din a se pocai de greselile lor, a se curata de patimi si a se bucura de convorbirea cu Dumnezeu si de vederea Lui - care este capatul de drum si tinta celor ce petrec dupa Dumnezeu, si arvuna, ca sa zic asa, a mostenirii vesnice a lui Dumnezeu - urmarire cu toata sârguinta linistirea si socotesc drept.

  1. 39.Omul si relatia sa cu Dumnezeu in gandirea teologica a Parintelui Dumitru Staniloae, in Buletinul centrului pentru dialog intre stiinte si teologie, Craiova, 2 / 2004. 40.Omul si dimensiunea lui duhovniceasca in gandirea si experienta mistica a Sfantului Antonie cel Mare, Mitropolia Olteniei nr. 9-12, 2004
  2. Free download Carti Duhovnicesti. Acatistier. Colectie de acatiste si paraclise.pdf. Al. Lascarov-Moldovanu - Viata crestina in pilde.doc. Alexandru Argatu - Va sfatuieste arhim. Ilarion Argatu - Despre vraji si farmece si lupta impotriva lor.pdf
  3. Boala si tamaduirea sufletului în traditia ortodoxa este ultima dintr-un sir de patru carti despre Psihoterapia ortodoxa. La prima sa publicare în Grecia, în l986, Psihoterapia ortodoxa*a Arhimandritului Hierotheos Vlachos a avut un impact neasteptat, chiar exploziv, dând nastere multor discutii si inspirând alte trei carti cu acelasi subiect: Tratamentul vindecator (l987), Convorbiri.
  4. Despre voia lui Dumnezeu. Sa te lasi in mana Domnului, ca lutul in mana olarului. Sa cerem ajutor de la Domnul si sa ne lasam in mana Lui. Daca ne lasam in voia lui Dumnezeu, sa fim siguri ca nu ne va lasa. De vrei sa asculti si sa te folosesti, taie-ti voia si lasa-te in voia lui Dumnezeu si primeste cuvintele si dragostea noastra
  5. Imagine preluată via stmatthews.org.nz Mi-e teribil de cunoscut sentimentul și tiparul mental care limitează Biserica - arbitrar și meschin - la construcția X de pe strada Y. Baptistă, penticostală, ortodoxă sau unitariană, respectivul edificiu reprezintă pentru mulți, cu voia și chiar cu concursul clerului, biserica noastră
  6. aceasta nu o poate realiza decat cunoasterea duhovniceasca, experimentala a lui. Dumnezeu, singurul mod de a cerceta acest infinit de sensuri. Cunostinta duhovniceasca se naste din credinta simpla, ca o adeziune la. adevarurile revelate si conduce catre credinta adevarata sau din vedere, la. contemplatie
  7. Intelegerea duhovniceasca a Sfintei Scripturi Alaturi de cunoasterea lui Dumnezeu din rationalitatea creatiei, intelegerea duhovniceasca a Sfintei Scripturi este absolut necesara gnozei sau theoriei. Ca si natura, Sfanta Scriptura cuprinde bogate sensuri duhovnicesti, ce conduc catre realitati spirituale mai inalte

Datorita existentei tripersonale a lui Dumnezeu, exista o deplinatate infinita a vietii divine în El. Apostolul Pavel vorbeste despre aceasta pleroma (plinatate) a Dumnezeirii in Efeseni 3:19 si Coloseni 1:9 si 2:9. In cele expuse aici se gaseste si raspunsul la intrebarea mea de mai sus privitor la natura lui Dumnezeu ca Dragoste FILOCALIA vol. VII AL SFANTULUI GRIGORIE PALAMA Arhiepiscopul Tesalonicului 150 CAPETE despre cunostinta naturala, despre cunoasterea lui Dumnezeu, despre viata morala si despre faptuire textul dintre parantezele [drepte] reprezinta notele de subsol ale Parintelui Dumitru Staniloae la textul palamit din Filocalie. 1. Ca lumea a inceput, ne invata si firea, ne incredinteaza si istoria si Experienta mistica a luminii dumnezeiesti necreate, traita nedeplin in lumea aceasta, va atinge punctul culminant in eshaton. spiritul care a ajuns la cunoasterea lui Dumnezeu si stie ca binele cel mai mare este împlinirea vointei divine, îsi va calauzi inima si îsi va randui pasiunile în acest scop. Copiii, din natura lor simpla si. De aceea avem datoria in fata lui Dumnezeu de a ne cunoaste si a trai cat mai constient credinta si spiritualitatea ortodoxa, integrandu-ne si sustinand parohiile pe care le avem in Occident, pentru ca sa putem da marturie despre credinta noastra celor care vor sa se inspire din ea, Dumnezeu ii cheama la randul lor pe romani sa invete de la.

Video: Educatia teologica in Scriptura si la Sfintii Parint

Energiile infinite si vesnice ale lui Dumnezeu ramin in fapturi, fiinte create din neant prin vointa lui Dumnezeu, marginite si schimbatoare, facind sa straluceasca in toate maretia lui Dumnezeu, aratindu-se de asemenea dincolo de toate ca lumina dumnezeiasca pe care lumea creata nu o poate cuprinde Cunoasterea deplinã apartine numai lui Dumnezeu si ea este vesnicã. În cazul nostru putem vorbi despre deplinãtate, însã la un alt nivel, dar si despre lipsa acesteia. Realitatea însesi a conditiei umane actuale nu ne permite decât o cunoastere partialã a lui Dumnezeu Si de ce i s-a interzis cunoasterea lui Adam ? : Geneza 3:22: Iata ca omul a ajuns ca unu din noi (ce insemneaza noi ? Erau mai multi creatori ?) Elohim (D-zeu) e intradevar plural ? Sa-l impiedicam ca nu cumva sa ia din pomul vietii si sa traiasca in veci. Adica, dintr-odata, omul a devenit dusmanul lui Dumnezeu Dar atunci cand omul simte ca a iesit din vietuirea sa si din partasia neincetata cu Dumnezeu si ca constiinta lui slabeste in contemplatie si linistea lui se tulbura si cunostinta i se intuneca, si ca, vrand sa vindece pe altii, isi pierde sanatatea si iese din libertatea voii sale, trecand in tulburarea mintii, trebuie sa-si aduca aminte de. Daca totul ar veni din natura si ar tine de natura, ar trebui sa tina si ar putea dura permanent. Ascetica si mistica Bisericii Ortodoxe, Buc. 2002, pag. 372-373) Dar urmarea cea mai grava este ca aceasta patima il departeaza pe om de la cunoasterea lui Dumnezeu, tinandu-l in trandavie si nestiinta

presus de cunoasterea lui Dumnezeu, dobandita din citirea Scripturii si prin deducerea Lui rationala din natura. Acela e ridicat la experienta negraita (apofatica) a lui Dumnezeu, care poate fi numita de aceea intuneric. In acest caz, mintea cunoscand pe Dumnezeu nu din intelesuri multe si marginite ale Scripturii si naturii, ci intr-un mod mai. 6. si care totusi au cazut, este cu neputinta sa fie innoiti iarasi si adusi la pocainta, fiindca ei rastignesc din nou, pentru ei, pe Fiul lui Dumnezeu si-L dau sa fie batjocorit. Foarte multi din noi suntem bucurosi daca avem pacatele iertate si din pricina aceasta am avut acces la Dumnezeu si L-am cunoscut pe Tatal

Sfantul Grigorie de Nyssa - filosoful si misticu

  1. Full text of IPS Nicolae Mladin - Asceza si Mistica paulina _pdf See other formats.
  2. In aceste imprejurari, Sfantul Grigore Palama, bazat pe Sfanta Scriptura, pe Sfanta Traditie a Sfintilor Parinti si pe experienta Sfintilor isihasti, demonstreaza ca trairea mistica este posibila, si poate duce pe om la indumnezeire, deoarece omul este chemat la sfintenie si la unirea cu Dumnezeu inca de pe pamant: Fiti sfinti, pentruca Eu.
  3. Mai cititi Sf Scriptura , Sf Parinti si poate ve-ti intelege ca si omul are un cuvant de spus despre soarta lui, ca nu degeaba i-a dat Dumnezeu libertatea de a alege.Si fi-ti sigur ca o sa va urmam indemnul(asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu) si daca v-om fi chinuiti sau martirizati pentru semnul fiarei nu va vom ura, ci ne v-om uita cu mila si.
  4. e, ca lista de nume de la sfarsitul unui film vechi.Era clar, tot ceea ce Iimarturiseam facusem deja! Cu sinceritate dar si cu multa pace le povesteam lui Dumnezeu ca si cum as fi fost deja in fata Lui
  5. e, s-a uitat la icoana Maicii Domnului şi
  6. Fiindcă sau pe unul va urî si pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va tine si pe celălalt îl va dispretui. Nu puteti să slujiti lui Dumnezeu si lui mamona (Luca 16, 13) (căci este vorba despre mamona la modul propriu, dacă prin acest semn cineva deră la acest sistem economic mondial). Esential, asadar, nu este numărul 666
  7. Dar Hristos Dumnezeu-omul reveleaza si natura reala a lui Dumnezeu. Reveleaza iubirea lui Dumnezeu pentru om. Se stie ca Duhul Sfant afirma prin gura lui Ioan Evanghelistul ca Dumnezeu este iubire. Aceasta iubire nu este o mila condescendenta, este reala, facuta din respect profund si din pretuire, este o filantropie, iubire de oameni

Principalul motiv pentru convocarea lui a fost controversa ariana. Arius, un preot din Alexandria, sustinea ca Iisus Hristos a fost creat de Dumnezeu, negand astfel divinitatea lui Hristos.Arius argumenta ca daca Iisus a fost nascut, atunci a existat o vreme in care El nu a existat; iar daca a El a devenit Dumnezeu, atunci a existat o vreme in care El nu a fost Dumnezeu Pentru ca in toate acestea crestinul ortodox traieste prezenta lui Dumnezeu si lucrarea Lui in lume, prin toate acestea ci vorbeste, comunica cu Dumnezeu. Aceste toate sint, de fa 211) Intemeierea Bisericii crestin

See other formats. Radu Toderescu METAMORPHOSIS TRANSFIGURARE §1 ORTODOXIE 1 INTRODUCERE Trebuie sa spun inca de la inceput ca scopul lucrarii de fata este unul limitat. Lucrarea de fata se vrea a 11 un indernn adresat cititorului §i iubitorului teologiei de a medita la o tema profunda care framanta intr-un fel sau altul umanitatea: conceptul. Acest blog contine articole si lucrari cu caracter biblic pentru hranirea spirituala a copiilor lui Dumnezeu. Daca ai gasit lucruri care ti-au fost de folos fa-l cunoscut si altora (2 Imp. 7:9). Translate. vineri, 25 martie 2016 A cauta si gusta apropierea de Dumnezeu - II

Carti Ortodoxe Studii teologice Carti

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD. Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA. vineri, 8 noiembrie 2013. Rasela. Raşel Aceasta incepe prin descoperirea si cunoasterea lui Isus Cristos, acceptarea Lui si increderea in adevarul afirmatiilor Sale. ISALAMISM Sa practice rugaciunea de 5 ori pe zii, milostenia, postul, pelerinajele, sa-si declare credinta intr-un singur Dumnezeu si sa afirme ca Mahomed este profetul Sau ceea ce noi numim Sahad De indata de sufletul incepe sa se desprinda de trup, incepe sa zareasca lumea spirituala, pe care trupul il impiedica s-o vada. Sunt persoane care, din mila si cu harul lui Dumnezeu, se invrednicesc din timpul vietii, de o asemenea vedere spirituala, cum sunt angelofaniile. La moarte insa, toti oamenii au parte in mod firesc de ea Due to a planned power outage, our services will be reduced today (June 15) starting at 8:30am PDT until the work is complete. We apologize for the inconvenience

Cunoaşterea lui Dumnezeu în împrejurările concrete ale

Elaborarea lucrarii de licenta, disertatie, proiectului, eseului a temelor de seminar etc. se pot realiza fie în funcţie de planul dvs., fie in functie de un plan conceput de noi si stabilit de comun acord cu dvs. Termenul in care executam o lucrare de diploma este de la 1 la 2 saptamani, in functie de complexitatea lucrarii Insa Diadoh avertizeaza: numai Harul lui Dumnezeu da nastere adevaratelor sentimente sfinte. Si cand Harul lui Dumnezeu da ceva, el da cui vrea, cum si cand vrea el. Cel ce ar vrea sa ajunga prea repede la experienta interioara si launtrica a vietii harului, se expune primejdiei de a avea sentimente false si amagitoare Asa intelege lucrurile acestea tainice si minunate Sfantul Simeon Noul Teolog care afirma faptul ca toti sfintii zamislesc in ei pe Cuvantul lui Dumnezeu in chip apropiat cu Nascatoarea de Dumnezeu si il nasc pe El si El se naste in ei si ei se nasc din El: Asadar, crezand din tot sufletul si caindu-ne cu caldura, zamislim cum s-a spus, pe. Nu stiu ce vor acesti oameni, cine le-a bagat in cap ca isi trag doctrinele de la Solomon si de la Piramide, si de ce sint atit de misteriosi cu secretele lor pe care le publica totusi in sute de carti de propaganda. Dar un lucru am invatat din comertul meu cu literatura aceasta aiurita: am invatat sa cunosc mentalitatea francmasonica Revista Pleroma nr.2 1999 | Institutul Teologic Penticostal din Bucureşti | download | Z-Library. Download books for free. Find book

(PDF) Inspiratia biblicã în scrierile Sfântului Grigorie

Părintele Ioan Filaret CUVANT INAINTE Rândurile de mai jos sunt urmare a convorbirilor avute cu mai multi ''credinciosi'' care au renuntat la calea ''Crucii'' lui Hristos si, din dorinta de a ajunge la o purificare, la o îndumnezeire rapidã, au îmbrãtisat practica filosofiilor si a religiilor pãgâne, orientale. O tânarã din Vaslui, N.A. ne scri De aceea, judecata lui Dumnezeu este pronuntata asupra casei lui Eli (1 Regi 2:27-36) pentru ca acela care s-a afierosit pe sine lui Dumnezeu, apoi s-a indepartat la altfel de viata, s-a facut sacrileg, pentru ca s-a furat pe sine insusi si a rapit ofranda lui Dumnezeu. Ca semn al acestei judecati, amandoi fiii lui Eli vor muri in aceeasi. Sfântul Ioan Scărarul atenționează ca cei inclinați spre cugetare semeață și alte patimi sufletești nu trebuie nicicum să-și aleagă viața în pustnicie, ci să petreacă în mijlocul obștii și să se mântuiască prin lucrarea poruncilor (Cuvântul 8, cap. 10, 18, 21, 25 - Cuvântul 27, cap. 13, 36): Căci orice fel Adevarata credinta în Dumnezeu si adevarata religie consta, dimpotriva, în certitudinea tainica si totusi evidenta ca Împaratia lui Dumnezeu - obiectul ultim al oricarei dorinte, al oricarei sperante si iubiri - nu este din lumea aceasta, ci de dincolo, din acea lume care poate da sens si valoare tuturor lucrurilor de aici

Vederea lui Dumnezeu in Sfanta Scriptura si in gandirea

Si atunci, poate ca a ingaduit Dumnezeu - nu cu vrerea lui Dumnezeu a fost, dar a ingaduit sa vina acest val de intuneric peste populatie, peste Europa, pentru ca au fost si multe pacate. si in Rusia, si in Franta, si in Spania, unde au avut loc revolutiile din epoca noastra, a avut crestinismul multe greseli Sustinerea punctului de vedere al imaculatei conceptiuni nu-si gaseste nici o recunoastere, nici în Sfînta Scriptura si nici în Sfînta Traditie. Dimpotriva, textele Scripturii precizeaza categoric ca toti oamenii mostenesc pacatul stramosesc, afara numai de Fiul lui Dumnezeu, care s-a nascut din Tatal, fara mama, si din mama, fara tata